با خوردن شکلات، ریاضیات خود را تقویت کنید


پژوهشگران می‌گویند: خوردن شکلات، ریاضیات را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، اگر در درس ریاضی ضعیف هستید و نمره خوبی نگرفته‌اید قبل از شرکت در امتحان بعدی،‌ مقدار زیادی شکلات بخورید. در یک تحقیق جدید نشان داده شد که خوردن شکلات می‌تواند توان مغز را در انجام تحلیل‌های ریاضی بهبود بخشد و هم چنین میزان انرژی بدن را افزایش دهد.

محققان در این پژوهش دریافته‌اند: شکلات و گروهی از مواد شیمیایی موسوم به پلی فنول‌ها حاوی ترکیبی به نام فلاوانول‌ها هستند که این ماده با افزایش جریان خون در مغز این تاثیرات تقویت کننده را بر جای می‌گذارد. این پژوهش از سوی محققان دانشگاه نورتومبریا انجام گرفته است.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد: دانش آموزانی که قبل از امتحان ریاضی شکلات می‌خورند واقعا در امتحان خود موفق‌تر عمل می‌کنند و از مزیت تاثیر شکلات روی توان مغزی بهره‌مند می‌شوند. مصرف شکلات برای انجام کارهایی که چالش ذهنی به دنبال دارد، مفید است.

پژوهشگران توصیه می‌کنند: برای کارهایی که در انجام آنها دچار مشکل می‌شوید، شکلات بخورید تا به شما کمک کند. در این پژوهش 30 داوطلب تحت مطالعه قرار گرفتند.

نتایج تحقیقات نشان داد: کسانی که شکلات داغ مصرف می‌کنند سریعتر و صحیح تر محاسبات ریاضی را انجام می‌دهند. 


معمای جالب آقای بیل گیتس



دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند. هر کدام یک در دارند ولی هیچکدام پنجره ندارند. درهایشان که بسته باشد درون اتاقها کاملا تاریک است. در یک اتاق سه چراغ برق به توانهای ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ وات و در اتاق دیگر سه کلید برق مثل هم وجود دارد.( لطفا به شکل زیر نگاه کنید) ما نمیدانیم کدام کلید کدام چراغ را روشن میکند( مثلا نمیدانیم آیا کلید وسطی مربوط است به چراغ وسطی یا به چراغهای دیگر اما بطور قطع میدانیم که هر کدام از کلید ها یکی از چراغها را روشن میکند. همچنین ترتیب چراغها را هم نمیدانیم . شما معلوم کنید که هر کلید مربوط به کدام چراغ است.. برای اینکار و در شروع، شما باید در اتاق کلیدها باشید و کار را از آنجا شروع کنید. شما میتوانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید. اما شما تنها هستید و نمیتوانید از کسی کمک بگیرید و هیچگونه وسیله ای هم خواه برقی خواه غیر برقی بهمراه ندارید و مهمتر از همه اینکه شما حق ندارید بیش از یکبار وارد اتاق چراغها شوید و وقتیکه وارد شدید و بیرون آمدید، دیگر نمیتوانید مجددا وارد آن اتاق بشوید.


این چیستان را بیل گیتس در سال ۲۰۰۲ طراحی کرد تا از بین ۱۰۰ مهندس یکی را برای شرکتش انتخاب کند.

حال بفرمایید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟


پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

معرفی وبلاگ دانش آموزان مجتمع کراچی


سلام بر همه


امروز قصد داریم که به معرفی وبلاگ دانش آموزان مجتمع آموزشی کراچی

بپردازیم و شما را با وبلاگ آنان آشنا کنیم




مدیر وبلاگعنوان وبلاگآدرس وبلاگ
1- آقای حمید اسلامیآسمان آبیvwvv2.blogfa.com
2- آقای محمد کمیل کاشفیخدا همین نزدیکی هاستkumail.blogsky.com
3- آقای محمد حسین همتیانiran Download525204blogfa.com
4- آقای محمد مهدی همتیانساحل عشقmmnh.blogfa.com
5- آقای سجاد روشن زادهساحل زندگیm-sajad-79.blogfa.com
6- آقای بلال حسن یعسوبیدین ودنیاblloo.blogfa.com




شب قبل از امتحان


آخه یکی نیست بگه مریضی کل ترم رو الاف میچرخی که شب امتحان به گریه کردن بیفتی،جالب این جاست که این اتفاق هر ترم تکرار میشه و وقتی که دارم از زور خواب میمیرم،به خودم فحش میدم و میگم از ترم بعد آدم میشم،ولی هر ترم بدتر از ترم قبل.

  دیگه حالم داره از هر چی قهوه،نسکافه و چایی به هم میخوره.دلم می خواد مثل آدم بی خیال ولو شم رو تختمو بخوابم،اما نمیتونم.شنبه امتحان دارم و هنوز یکی از درس ها مونده.

  خدااااا... همین جا قول میدم اگه این ترم به خیر بگذره آدم شم،گر چه نمیشم ولی تلاش می کنم.

  به قول(...)قلم چی درس هر روز رو همون روز بخونم.تازه فهمیدم چی میگفت.   



بر گرفته از وبلاگ پرستو های مهاجر


( یکی از دانش آموزان مجتمع)

بازی فکری سودوکو

سودوکو جدولی است از اعداد و حل سودوکو به معنای پر کردن این جدول به قسم صحیح می باشد .
نوع متداول سودوکو یک جدول ۹x۹ است که کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است. در این جدول چند عدد به طور پیش فرض قرار داه شده که باید باقی اعداد را با رعایت سه قانون زیر پیدا کرد :
قانون اول: در هر سطر جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
▪ قانون دوم: در هر ستون جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
▪ قانون سوم: در هر ناحیه ۳x۳ جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیر
د.

برای مثال عکس زیر نمونه ای از یک جدول سودوکوی حل نشده است :



برای آشنایی بیشتر با این بازی جذاب و فکری ، میتونین نرم افزاری را که برای دانلود گذاشته ایم

را از قسمت دریافت فایل، دانلود کنید.




روشهای مطالعه



یا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

شاید به افرادی برخورده باشید که می‌گویند: همه کتابها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌کنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینکه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا ... . بسیاری از اینگونه مشکلات به نداشتن یک روش صحیح برای مطالعه باز می‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنند، بطوری که یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی که نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم.

برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم. در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.



برای خواندن این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب ...

اضطراب امتحان و راههای کاهش آن

  • آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا از امتحان می‌ترسید؟
  • آیا تابحال به صورت عمیق به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در ترس و اضطراب نسبت به امتحان مؤثر بوده‌اند؟
  • آیا در زندگی تحصیلی راههایی برای کاهش این نوع اضطراب یافته‌اید؟

بدون تردید ترس از امتحان بین دانش آموزان و دانشجویان تقریبا همه گیر و رایج است و می‌توان گفت مهمترین علت این موضوع ، نتیجه‌ای است که از امتحان بدست می‌آید. نتیجه‌ای که مدرک قبولی یا مردودی محسوب گردیده و باعث ارتقاء ، تهدید ، تشویق و یا تنبیه می‌گردد. گاهی اوقات این نتیجه می‌تواند سرنوشت را نیز رقم زند. به همین علت هر چه نتیجه ، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت می‌تواند اضطراب و ترس از امتحان گردد، که برخی از آنها عبارتند از:



برای خواندن این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب ...