غرفه ی برتر بازار باسلام

با سلام

با گذشت کمتر ازسه ماه از فعالیت محصولات خوراکی خانگی امیدوار اقلید فارس در بازار باسلام، با الطاف الهی و حمایت های صمیمانه ی شما بزرگواران، موفق شدیم از بهمن ماه ۱۴۰۱ نشان {غرفه ی برتر} را دراین بازار بدست اوریم.

اهداء این‌نشان توسط مسئولین بازار باسلام، بخاطر تنوع و کیفیت محصولات، ارسال سریع و تحویل به موقع سفارشات، رضایت مشتریان و نظرات ثبت شده توسط این عزیزان و چندین ملاک امتیازی دیگر بوده است که برای ما، بسیار افتخارآمیز و دلگرم کننده اما مسئولیت ساز برای تلاش درجهت حفظ و تداوم و تقویت این شایستگی ها می باشد.

با سپاس از همراهی های ارزشمندتان که زمیته ساز این موفقیت بودید، تداوم این همراهی و همدلی را انتظار داریم.

بااحترام

محصولات خوراکی خانگی امیدوار اقلید فارس{ غرفه ی برتر بازار باسلام}

https://basalam.com/man_omidvaram

آپلود عکس

محصولات خوراکی خانگی امیدوار اقلید فارس

باسلام

اگر به آدرس زیرسربزنید، خواهیدتوانست بیش از سی قلم محصولات خوراکی خانگی امیدوار را ببینیدودرصورت تمایل، سفارش بدهید:

https://basalam.com/man_omidvaram

بااحترام

آپلود عکس

روز پرستار

تجلیل از مدافعان سلامت توسط دبستان نواندیشان

سلام
 به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، جمعی از کارکنان دبستان‌نواندیشان اقلید با حضور درب منازل اولیاء مدافع سلامت از ایثار آنان برای پاسداری از امنیت بهداشتی و سلامت جامعه بویژه در ایام سخت نبرد با ویروس منحوس کرونا تجلیل کردند.
https://www.instagram.com/p/CJE1zvhD16W/?igshid=17n2m6iy71vth

آخرین یلدای قرن برای ما اینگونه گذشت

شب یلدا دیدار با خادمان مردم

سلام
یک کار عالی از دبیرستان امام خمینی (ره)
سلام
در بلندترین شب سال هم که همه، بودن در جمع‌ خانواده و هم‌نشینی با عزیزانشان را برهر چیزی ترجیح می دهند، هستند کسانی که دور از خانواده، در محل خدمت حاضر می شوند تا خانواده ی دیگران، یلدای بی دغدغه و آرامی را بگذرانند.
به نمایندگی از کارکنان، دبیران و دانش آموزان دبیرستان امام خمینی(ره) اقلید،  مدیر، معاون پرورشی و مربی بهداشت این آموزشگاه در شب یلدا در مراکز آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵ و امداد جاده ای هلال احمر در گردنه ی تیمارگون حضور یافتند تا همراه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و شب یلدا،  مراتب قدردانی فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان از تلاش خالصانه و ایثارگرانه ی این عزیزان را به محضرشان ابلاغ کنند.
بخاطر رعایت موازین بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان در برنامه و همچنین مدت زمان دیدار بسیار محدود برنامه ریزی شده بود.
بااین امید که با حل بحران شیوع  بیماری کرونا، بتوانیم تجلیل شایسته تری از این خادمان مردم داشته باشیم.

چــــــرا می گوینـــــد ؟ ! ؟ !  چــــــــرا نمی گوینـــــــد ؟ ! ؟ !

چــــــرا می گوینـــــد ؟ ! ؟ !  چــــــــرا نمی گوینـــــــد ؟ ! ؟ !

 

چــرا می گوینـد منظــــور                   چـــرا نمـی گویـنــد تــــو زور

چــرا می گوینـــد خــربزه               چـرا نمـی گوینـــد الـاغ بـــــره

چــرا مـی گـوینـــد تفنـگ                  چــرا نمـی گوینـــد  شما فنگ

چــرا مـی گوینـد مــاشیـن                 چـرا نمـی گوینــد شمــا شیـن

چــرا می گوینــد اتـوبـوس                   چــرا نمـی گوینـــد اتــو مـــاچ

چــرا می گوینــد مـدرسـه               چــــرا نمـی گـوینــد مــدردو

چــرا مـی گـوینـد مشغــول                 چــرا نمـی گوینـــد مـش دیـو

چــرا مـی گـوینــد لبـریـز                  چــرا نمـی گوینــد لـب درشت

خنده يا گريه - كدام ؟ چقدر ؟

قسمتی از مطالب زیر وعکسها را از وبلاگ 

 khoshaliha.blogfa.com/post-5.aspx  و http://allpic.ir/cat-52.aspx 

آورده ام که به رسم امانتداری آدرس آن راهم درج کردم :

 

         دانشمندان بر اين باورند كه خنده دو بعد دارد: يكي پيشگيري و ديگري درمان ، اما امروزه ،

                                                   خنده در چه جايگاهي قرار دارد ؟‌

                                        به نظر مي‌رسد كه انسان‌ها ، خنده را فراموش كرده‌اند ،

                                                        شايد هم آن را گم كرده باشند

         يكي از روان‌شناسان آلماني ، به اين نتيجه رسيده كه انسان‌ها در دهه 60 در طول روز 18 دقيقه مي‌خنديدند در حالي‌كه امروزه ، با وجود افزايش استانداردهاي يك زندگي ايده‌آل ، مدت زمان خنديدن در طول روز فقط 6 دقيقه است .

            تحقيقات نشان مي‌دهد كه كودكان و نوزادان ، در طول روز 300 الي 400 بار مي‌خندند ولي وقتي بزرگتر مي‌شوند …………؟؟؟ چيزهايي كه مثلا20 يا 30 سال پيش ماراازته دل مي‌خنداند ، امروزه ديگر حتي نمي‌تواند لبخند كم‌رنگي هم بر لبان ما بنشاند ،‌امروزه شايد بهترين خنده ، بيدار كردن حس شوخ طبعي باشد  ، البته اين نيز يك حس طبيعي و هوشمندانه است كه هر كسي نمي‌تواند از آن بهره‌مند باشد .

 

   چـــه مـي كـنـــد ايــــن خــنـــــده

                  صورت را زيباتر مي‌كند

                       خون سالم توليد مي‌كند       

                            قدرت يادگيري را افزايش مي‌دهد

                              تعداد ضربان قلب را كاهش مي‌دهد و در سلامتي قلب مؤثر است

                                                                  آن را دويدن بي حركت ناميده‌اند    

                                                                                 تحمل دردهاي جسمي را آسان مي‌كند

و خنده ، زبـــان مشتــرك هـمــه جهـانيـــان است

چرا خنده بر هر درد بی درمان دواست؟

خندیدن نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است که همه انسانها با استفاده از آن، می توانند بسیاری از دردهای خود را تخفیف دهند. خنده واکنشی است غیر ارادی که باعث انقباض هماهنگ پانزده ماهیچه صورت و سریع شدن تنفس و جریان خون و نتیجتاً افزایش ترشح آدرنالین در خون می شود که تاثیر نهایی آن ایجاد احساس لذت و شادابی در فرد است. خنده ارزانترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماریها است و باعث پائین آمدن ضربان قلب و کاسته شدن فشار خون می گردد و از آنجا که شخص را وادار می کند نفس عمیق بکشد، موجب می شود میزان اکسیژن بافتها افزایش یابد، لذا خنده باعث طولانی شدن عمر می شود.

ترشح هورمون «ایمونوگلوبولین» در بدن با میزان خندیدن ما ارتباط مستقیم دارد. «ایمونوگلوبولین"» به مبارزه دستگاه ایمنی بدن با باکتریها و میکروبها کمک کرده و شخص را برای مقابله با بیماریها آماده می کند. علاوه بر آن هورمون «سایتاکیناز» که به آن هورمون شادی نیز گفته می شود، در اثر خندیدن، نوعی ماده شیمیایی خاص سیستم عصبی به نام «آندروفین» تولید می شود که در شخص اعتماد به نفس و سرخوشی ایجاد می کند. پژوهشهای دیگر بر روی خندیدن نشان می دهد که انسانها به وسیله خنده، درد را بیشتر تحمل می کنند به این دلیل که خنده ترشح آندروفینها را زیادتر می کند و آندروفینها کشنده های طبیعی درد در بدن هستند.

در واقع «آندروفین» ماده ای مشابه مرفین است که در بدن ساخته می شود، مقدار این ماده در خون، در اثر ورزش و فعالیتهای نشاط آور، بالا می رود. دانشمندان انگلیسی بعد از سالها تحقیقات به این نتیجه رسیدند که یک دقیقه از ته دل خندیدن معادل 45 دقیقه ورزش، انسان را سر حال می آورد. بنابر آخرین تحقیقات علمی، خندیدن، باعث کاهش بروز انواع بیماریها از جمله بیماریهای قلبی می شود. از طرفی خنده با ایجاد تغییراتی در راههای تنفسی، باعث می شود هوای بیشتری در بینی ما جریان یافته و به سرد شدن مغز کمک کند و هر چه مغز خنک تر باشد ما شادتر خواهیم بود. بر روی سایت اینترنتی BBC مقاله ای وجود دارد به این مضمون که، کسانی که دچار حمله قلبی شده اند در روز با حداقل 30 دقیقه خندیدن می توانند احتمال حمله قلبی دوم را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. همچنین کسانی که فشار خون دارند نیز با وجود روحیه شاد و خندیدن می توانند فشار خون خود را در حد مطلوب نگه دارند. در حال حاضر این عقیده که قسمت اعظم بیماریها بر اثر احساسات منفی و اضطرابها بوجود آمده و پیشرفت می کند، توسط اکثر روانشناسان و روانپزشکان مورد قبول قرار گرفته است.

استرسها و اضطرابهای روزانه در طول زمان چنان ناهماهنگیهایی در جسم ایجاد می کند که ممکن است به بحران روانی منتهی گردد. زمانیکه هورمونهای ناشی از فشار روانی بطور دائم به مقدار زیاد تولید گردد، سیستم دفاعی بدن قادر به انجام وظیفه کامل نخواهد بود و همین راه را برای انواع عفونتها و بیماریها هموار کرده و اندامهای داخلی بدن را تحت فشار شدیدی قرار خواهد داد. خندیدن می تواند سلاح موثری برای مقابله با این فشارهای روانی و استرسهای روزمره باشد.

 به نقل از نشرِیه «پیام مشاور» شماره 27 

آن از خنده  مقداري هم ازآثار و فوايد گريه بشنويد

اين مطلب را ازوبلاگ

 http://basharat.blogfa.com

و

 http://golabia.wordpress.com

آورده ام

تفاوت گريه در مردان و زنان:

1- زنان 4 تا 5 برابر بيشتر از مردان گريه ميكنند و4 تا 5  بار در ماه.

2- دختران وپسران تا قبل از بلوغ به يك ميزان گريه ميكنند، چراكه ترشح هورمون پرولاكتين كه باعث تحريك توليد اشك ميشود به يك ميزان در هر دو جنس توليد ميشود.

3- پس از بلوغ ميزان ترشح پرولاكتين كه در توليد و تناوب گريه موثر است در زنان60% درصد بيشتر از مردان ميشود.

4- غدد اشكي مردان از لحاظ ساختاري متفاوت و كوچكتر از غدد اشكي زنان ميباشد. شايد يكي از دلايل بيشتر گريه كردن زنان نيزهمين مسئله باشد. مردان و زنان نميتوانند يكديگر را بخاطر چگونه گريه كردنشان مورد سرزنش قرار دهند.

5- يكي ديگر از علل بيشتر گريه كردن زنان باورهاي فرهنگي ميباشند، كه اجتماع گريه كردن زنان را بيشتر مورد پذيرش قرار ميدهد.

6- مردان آرام، بدون صدا و با اندكي اشك گريه ميكنند. بطوري كه معمولا كاسه چشمان آنها از اشك پر ميشود، اما بندرت اشك به گونه ها سرازير ميگردد.

7- اما زنان معمولا  پر سرو صدا و با اشك هاي فراوان گريه ميكنند

 8- مردان اغلب در نتيجه احساسات مثبت و زنان پس از درگيري و مشاجره با ديگران و يا در نتيجه احساس بي كفايتي گريه ميكنند.

همچنان علت و فرآيند اشك هاي احساسي مبهم و رازآلود باقي مانده است. كماكان پرسشهاي بدون پاسخ مانده ي بسياري وجود دارند نظير: چنانچه گريه كردن به منظور كاهش استرس طراحي گرديده پس فلسفه اشك شوق و شادي چيست؟ و يا اگر گريه يك وسيله ارتباطي با ديگر همنوعان است پس چرا انسانها در خلوت وتنهايي خود نيز گريه ميكنند؟

گريه کردن مي تواند علت هاي گوناگوني داشته باشد. از جمله:

1- نوزادان از گريه به عنوان ابزار بقا استفاده مي كنند. گريه كودكان يك وسيله ارتباطي با مادر بوده و از طريق آن طلب كمك مي كنند.

علل اصلي گريه نوزادان: گرسنگي، پوشك خيس و كثيف و يا نامناسب، نياز به نوازش و بغل کردن، دل پيچه ، سرما و گرماي شديد، كسالت و بي حوصلگي، استرس، محيط شلوغ، درد و جلب توجه مي باشد.

2-علل گريه در افراد بزرگسال عمدتا شامل غم و اندوه(49درصد)، شادي و خوشي(21درصد)، خشم(10 درصد)، همدردي(7درصد)، اضطراب(5درصد) و ترس(4درصد) مي باشد.

* انسان ها براي تحت تأثير قرار دادن ديگران و برانگيختن احساسات و ترحم آنها نيز متوسل به گريه مي شوند.

فوايد گريه كردن:

1-هنگامي كه دچار استرس هيجاني مي شويم، مغز و بدن ما شروع به توليد تركيبات شيميايي و هورمون هاي خاصي مي كند. گريه كردن كمك مي كند تا اين تركيبات شيميايي زائد كه نيازي به آنها نيست از بدن حذف گردند.

2-اشك هاي احساسي در واقع مواد سمي اي را كه در پي استرس هيجاني در خون تجمع مي يابند را از بدن دفع مي كند.

3-اشك هاي احساسي سطح منگنز بدن را كاهش مي دهند. اين ماده معدني بر روي خلق و خو تأثير مستقيم مي گذارد. غلظت منگنز اشك احساسي 30 برابر بيشتر از منگنز موجود در خون است.

4-گريه مانند ادرار و تعريق باعث حذف مواد سمي  و محصولات زائد بدن مي شود.

5- گريه يك مكانيسم رايگان، طبيعي و قدرتمند براي كنار آمدن با درد، استرس و اندوه مي باشد.

6- هورمون هايي كه پس از استرس در بدن انباشته مي شوند به حد سطح سمي رسيده و باعث تضعيف سيستم ايمني بدن و ديگر فرآيندهاي بيولوژيكي مي شوند. اشك هاي احساسي به عنوان دريچه اطمينان براي قلب عمل مي كنند.

اشک

7- تركيباتي كه حين استرس در بدن تجمع مي يابد، با اشك خارج مي گردند. همين امر باعث كاهش استرس مي گردد. اين مواد شامل آندورفين(در كنترل درد مؤثر است)، پرولاكتين(در تنظيم توليد شير نقش دارد)، و آدرنوكورتيكوتروپين(يك نشانگر مهم استرس است)، مي باشند. سركوب گريه و اشك باعث افزايش استرس مي گردد.

8- نه تنها گريه باعث ارتقاي سطح سلامتي فرد مي شود، بلكه در افزايش حس تعلق در گروه نيز تأثير گذار بوده و موجب افزايش حضور و دخالت ديگران در تأمين رفاه فرد مي شود. اشك ريختن يك روش مؤثر در ايجاد ارتباط بوده و در برانگيختن حس همدردي و دلسوزي سريع تر ازهر ابزار ديگري عمل مي كند.

گريه به طور مؤثري بازگو كننده آن است كه شما در مورد يك دل نگراني خاص، صادق و بي ريا بوده و در كنار آمدن با آن مشكل مضطرب مي باشيد.

10- گريه عملي طبيعي، سالم و شفابخش است.

11-گريه در كاهش و جلوگيري از بيماري هاي مرتبط با استرس مؤثر مي باشد.

12- خنده و گريه دو ابزار كارآمد در كاهش استرس و رهايي ازاحساسات منفي مي باشند.

13- هنگامي كه گريه سركوب مي شود، هيجانات رها نمي شوند و خصايص شخصيتي مخرب همچون پرخاشگري بروز مي كنند.

14- به باور دانشمندان سركوب و امتناع از گريه، كار معقولي نيست. اما برخي افراد كه پس از مورد انتقاد قرار گرفتن، مشاجره با دوستان، مواجهه با ناكامي هاي كوچك فورا شروع به گريستن مي كنند، بايد به روانشناس مراجعه كنند، چرا كه معمولا علت اصلي اين نوع گريه ها اعتماد به نفس پايين و يا مشكلات رواني مزمن در فرد بوده و بايستي تحت درمان قرار گيرد.

15-انسان ها پس از گريه كردن، از لحاظ جسمي و رواني احساس بهتري پيدا مي كنند و در واقع سبك و خالي مي شوند.

16- گريه يك ابزار برقراري ارتباط است، يك زبان جهاني براي درخواست كمك و حمايت اجتماعي.

17-گريه به آزاد سازي آندورفين ها در جريان خون كمك مي كند. آندورفين ها تركيبات شيميايي اي هستند كه باعث بهبود خلق و خو و تسكين درد مي شوند.

 

 پس به اين ضرب‌المثل مي‌رسيم كه

جهان چون چشم و خال و خط و ابروست                        كه هر چيزي به جاي خويش ، نيكوست

 

 

بهای محبت

روزی پسر فقیری زندگی می کرد که برای گذران زندگی و تامین مخارج تحصیلش دستفروشی می کرد.

از این خانه به آن خانه می رفت تا شاید پولی بدست آورد.

روزی تنها یک سیب در جیب داشت و شدیدا احساس گرسنگی می کرد. تصمیم گرفت با زدن درب خانه ای غذایی طلب کند. درب خانه ای را زد، دختر جوانی در را باز کرد. پسرک که با دیدن دختر جوان دستپاچه شده بود به جای غذا فقط یک لیوان آب در خواست کرد دهتر که متوجت گرسنگی شدید پسر شده بود به جای آب برایش یک لیوان بزرگ پر از شیر آورد.

پسر با طمانینه و به آهستگی شیر را سر کشید و سپس گفت:

چقدر باید به شما بپردازم؟

دختر جواب داد: چیزی نباید بپردازی، مادر به ما آموخته که "نیکی ما به ازایی ندارد."

پسرک گفت : پس من از شما سپاسگذاری می کنم.

سالها بعد دختر جوان به شدت بیمار شد پزشکان محلی از درمان بیماری او اظهار عجز نمودند و او را برای ادامه معالجات به شهر فرستادند.

دکتر هوارد کلی جهت بررسی وضعیت بیمار و مشاوره برای بهبودی بیمار فرا خوانده شد. دکتر هنگامی که متوجه شد، بیمارش از چه شهری به آنجا آمده برق عجیبی در چشمانش درخشید. بلافاصله خود را به اتاق بیمار رساند و در اولین نگاه او را شناخت. دیری نپاییدکه با تلاش های مستمر دکتر کلی بیمار بهبود یافت.

سر انجام روز ترخیص بیمار فرا رسید. صورتحساب دختردر پاکتی به او تحویل داده شد، دختر از بازکردن پاکت و دیدن مبلغ واهمه داشت. مطمعن بود که باید تمام عمر را بدهکار باشد، با ترس و لرز در پاکت را گشود. چند کلمه ای در گوشه صورتحساب توجه اش را جلب کرد.

" بهای این صورتحساب، قبلاً با یک لیوان شیر پرداخت شده است "

باهمان سادگی،  به همان صمیمیت، همچنان ساده، همیشه صمیمی،   در هر زمان،   در هر فضا

سـلام

این وبلاگ برای من، یک خاطره بازی است، خاطره ی روزهایی که تنها امکان ارتباطی مجازی همین وبلاگ بود و من در اوج اشتیاق جوانی، خیلی ساده و صمیمی به این فضا پیوستم.

اما امروز، محیط های مجازی آنقدر متنوع و در دسترس شده اند که شاید خیلی ها دیگر یادی هم از این یار دیرینه نمی کنند.

اما وبلاگ

همچنان همچون پیری باتجربه و پیش کسوت در عرصه ی ارتباط مجازی، هنوز هم چراغش روشن است و هستند کسانی که هنوز هم پیوندشان را با این فضا پاس داشته اند.

علاوه بر این وبلاگ ساده - صمیمی که کوشیده ام با آن بی وفایی نکنم و کنارش نگذارم، در سایر فضاهای مجازی نیز حضوری در حد توان و بضاعت دارم.

در اینستاگرم با آدرس man_omidvaram@ و در تلگرام و واتساپ و سروش و ایتا و شبکه ی دانش آموزی شاد و .... با شماره ی موبایل 09177515531 و در فیس بوک و توئیتر با نام mashaallah omidvar askary در خدمت شما عزیزان هستم.

اگر در آن فضاها به من سرزدید ( اینستا یا .... ) بنویسید که از مسیر « ساده - صمیمی » آمده اید.

امیدوارم این وبلاگ بازهم بتواند پلی برای دوستی ساده - صمیمی بین من و شما باشد / ان شالله

زیارت مجازی

سلام

مایلید حرم مطهر آقا امام رضا را بصورت سه بُعدی از راه دور زیارت کنید؟

روی این لینک کلیک کنید:

http://photo.aqr.ir/UserFiles/File/Multi%20Media/dtree/index.htm#


به آرمیتا بگوییم یا نه ؟



از امروز اجرای مفاد قرارداد ! ! ! ! ژنو آغاز شد ! ! !

سایت هسته ای نطنز غنی سازی 20/ را از امروز متوقف کرد ، به تعبیر واضح تر سایت نطنز تعطیل شد ! ! !
رقیق سازی اورانیوم 20/ غنی شده از قبل را هم شروع کردیم !!!
سایت اراک و فردو هم به زودی .......... ! ! !
به نظر شما امشب به آرمیتا بگیم باباش برای چی شهید شد ؟ ؟